Меню сайта

Форма входа

Поиск

Новопсков
rp5.ua

Календарь

«  Октябрь 2009  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Статистика


Онлайн всего: 2
Гостей: 2
Пользователей: 0
Главная » 2009 » Октябрь » 17 » РОЗУМНІШЕ ПАПЕРУ
РОЗУМНІШЕ ПАПЕРУ
23:56
З метою полегшення складання звітів до Пенсійного фонду України минуло більше двох років відтоді, як з’явилась можливість звітувати до Пенсійного фонду в електронній формі. Що є доцільною альтернативою паперовим звітам. Насамперед, введення електронних звітів було продиктоване необхідністю знизити матеріальні витрати на їх підготовку, здачу, обробку, зберігання й систематизацію даних. Крім цього, нововведення виявило можливість зменшити появи помилок при підготовці й обробці звітів.
Багато хто вважає, що звітуватись з електронно цифровим підписом надто складно. Тому, хотілося б розповісти детальніше про ЕЦП.
Наша задача полягає в тому, щоб роз’яснити що ж таке електронний звіт?
Електронний звіт можна розкласти на три складові: це «Електронний документ», «Електронно цифровий підпис», та «Електронний документообіг». Розберемо їх:
Електронний документ - це документ, інформація в якому зафіксована у формі електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
Електронний цифровий підпис - спосіб підписання електронного документа, зокрема, графічне зображення рукописного підпису та звичайних паролів. Проте, в законі про ЕЦП наголошується на регулюванні відносин, пов’язаних з використанням одного різновиду електронного підпису - електронного цифрового підпису.
Її особливість полягає в тому, що вона ґрунтується на алгоритмах криптографічного захисту інформації. ЕЦП накладається за допомогою особистого ключа - спеціального коду, відомого тільки особі, що підписала документ. Дійсність ЕЦП перевіряється за допомогою відкритого ключа - коду перевірки, доступного решті суб’єктів електронного документообігу. Відкритий ключ має бути сертифікований центром сертифікації ключів.
Електронний документообіг (обіг електронних документів) - сукупність процесів створення, обробки, відправлення, передачі, отримання, зберігання, використання і знищення електронних документів, які виконуються із застосуванням перевірки цілісності, і в разі потреби з підтвердженням факту отримання таких документів.
Система подачі звітності до ПФУ в електронній формі має дві основні форми.
Перша схема - коли вся робота зі звітністю відбувається на комп’ютері платника з використанням спеціалізованого програмного забезпечення, такого як АРМ –ЗС (яку до речі Пенсійний фонд надає безкоштовно), «Бест Звіт Плюс» ТОВ «Бест Звіт».
Друга схема -  друга схема полягає у взаємодії страхувальників та постачальників послуг подачі звітності. На даний момент -це Інформаційний портал «iForma» (iforma.com.ua) ТОВ «Електроний світ України» і система е-форма (e-forma.com.ua) ТОВ «Інфоком». Вони формують звітність і гарантують її доставку за адресою. Вся робота платника відбувається на згаданих порталах. На які він заходить за допомогою браузерів Internet Explorer, Opera та інші.
Таким чином, ми бачимо, що нічого складного в здачі звітів в електронному вигляді немає. За липень 2009 року Пенсійний фонд України прийняв звіти в електронній формі майже у 52000 страхувальників, а це свідчить про те, що майбутнє пенсійної системи належить цифровим технологіям. Ще більш актуальнішим питання здачі звітності в електронній формі постає на цей час. З січня 2010 року вводиться щомісячна звітність до відділу персоніфікованого обліку інформаційних систем та мереж, тим необхідніше постає питання полегшення здачі звітів. Адже після першого січня треба буде здати річний звіт та майже відразу щомісячний. Тому не можна недооцінювати роль інформаційно-комунікаційних технологій у підвищені економічності і якості робочих процесів.
М. КОВАЛЕНКО,
головний спеціаліст відділу персоніфікованого
обліку інформаційних систем та мереж.

Категория: Общество | Просмотров: 750 | Добавил: Nadejda | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: