Меню сайта

Форма входа

Поиск

Новопсков
rp5.ua

Календарь

«  Ноябрь 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Статистика


Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » 2011 » Ноябрь » 16 » ЦІННІСТЬ ВИХОВАННЯ ПРАЦЕЮ
ЦІННІСТЬ ВИХОВАННЯ ПРАЦЕЮ
17:55


Відбувся районний семінар завідувачів дошкільних навчальних закладів

- Бублики, бублики!
Дуже круглі! Дуже смачні!
Кому – великі, кому – малі?

- Пиріжки, пиріжки
Прямо з печі, прямо з жару,
То візьміть собі хоч пару!

- Копчене сало, ковбаса
З настроєм творять чудеса!

Лишенько, й голова пішла обертом від усього, що продавалося довкола. І ніхто б не встояв, побачивши таку красу, таке розмаїття товарів, а головне – стільки щасливих, усміхнених, задоволених облич малюків. В дитячому садку селища Новопсков «Теремок» відбувався районний семінар завідувачів дошкільних навчальних закладів, а «Веселий ярмарок» складав практичну частину заходу.
Втім, якщо бути послідовною, слід зазначити, що розпочалося все не з ярмарку, а з реєстрації учасників. Потім завідувачам всіх дошкільних навчальних закладів району влаштували екскурсію «Теремком». Думаю, огляд фойє, ігрових кімнат, «Краєзнавчого куточка», музичної зали приніс їм велике задоволення, адже жодного метра площі не лишилося без художнього оформлення.
- Картини на стінах – це колективна творчість педагогів та вихованців, - зазначає Г. І. Батуріна, керівник закладу, - за вироби з природного матеріалу величезна подяка батькам, які не пошкодували часу, щоб зробити їх вдома разом з дітьми.
Т. А. Біла, голова методичного об’єднання завідувачів ДНЗ відкрила семінар, окреслила його мету і основні завдання, надала слово господарям «Теремка».
Ганна Іванівна Батуріна у доповіді «Трудове виховання дітей дошкільного віку як педагогічна проблема сучасності», зокрема, сказала, що сьогодні трудовому вихованню дошкільників приділяється недостатньо уваги. Акценти змістилися в бік інтелектуального розвитку дітей, а трудове виховання відсунуто на задній план. Якщо запитати дитину дошкільного або й старшого віку про те, що необхідно робити, щоб життя складалося успішно й щасливо, то навряд чи отримаємо відповідь: «Працювати». У кращому випадку почуємо: «Добре вчитися».
Без сумніву, всі батьки мріють про щасливе майбутнє своїх дітей. Більшість з них розуміють щастя як успішність дитини у соціумі, що й прагнуть забезпечити, розвиваючи фізичні сили та інтелект дитини. Тому, насамперед, спрямовують свої зусилля на збереження та поліпшення фізичного здоров’я дітей, їхню підготовку до шкільного навчання. У результаті малюки успішно опановують основи математики, грамоти, іноземної мови, інформатики. Їх також навчають танцям та основам бойових мистецтв. На трудове виховання у дорослих, а отже і дітей, не лишається ні часу, ні сил. У цьому питанні сім’я покладається на дитячий садок. А дитячий садок виконує замовлення батьків: інтенсивно готує дітей до школи, дбає про здоров’я, а в багатьох інших питаннях покладається на сім’ю. Ставлення сучасних людей до праці змінилося. Щоб поліпшити його, необхідно формувати у дітей працелюбність як одну з базових якостей особистості. Основою трудового виховання є системні знання та уявлення дитини про трудовий процес, її позитивне ставлення до праці, а також практичні навички та вміння трудової діяльності.
Щодо методичних рекомендацій оцінювання стану трудового виховання дітей дошкільного віку поінформувала присутніх вихователь-методист Л. В. Калюжна.
Підкувавши свої знання теоретично, завідувачі отримали можливість побувати на «Веселому ярмарку». Складався він з різних жанрових сценок, що поєднувалися між собою хореографічними композиціями та піснями, завдяки чому «Ярмарок» сприймався як єдине ціле.
Найбільше навантаження лягло на старшу групу (вихователі С. М. Войтенко, І. О. Дарма, помічник вихователя Є. В. Шептуха), їм довелося відкривати ярмарок, вихваляти товар, розповідати про пригоди Мухи-цокотухи.
Відповідальну роль городніх овочів зіграли вихованці В. М. Гудошникової (помічники вихователя А. М. Вєрєтєннікова та О. М. Радько). Вголос діти обговорювали, з яких овочів можна зварити борщ, а з яких ні, а потім спостерігали, як «овочі» зникали в великій каструлі.
Діти молодшої групи в жовтогарячих костюмах курчат пограли з вихователями в гру «Нагодую курчат». Вихователі А. О. Верховодова та О. О. Кропивцева в костюмах квочки та півника були неперевершеними, а допомагала їм помічник вихователя Л. М. Колісниченко.
Ставленню до праці навчала всіх Сорока-білобока разом з своїми працьовитими сороченятами (вихователь Н. О. Мазнєва, помічник виховател Л. В. Беденко). Саме цій старшій групі було довірено вручити гостям коровай. Легке завдання лише на перший погляд, треба ж вміти красиво підійти, вклонитися, сказати відповідні слова. Артисти з роллю впоралися на «відмінно».
По-новому прозвучала пісня про гусей, у виконанні вихованців Н. В. Контуш, А. М. Гнідаш (помічник вихователя О. С. Вєрєтєннікова), де птахи «сірі, білі, та ще й в капелюсі». Діти весело ховалися від Вовка, а потім полетіли до Бабусі.
Не справжнім був би ярмарок без Цигана та Ведмедя (роль якого блискуче виконала фізінструктор С. М. Клекот). Ведмідь своєю незграбністю спонукав дітей станцювати «Гопак», а потім пограв з ними у перетягування канату, залучивши до гри гостей.
Прекрасним завершенням дійства стала українська пісня «Вишиванка» у виконанні Г. І. Батуріної (вона ще й акомпанувала на бандурі), В. М. Гудошнікової та В. В. Гаєвої. Після чого учасники семінару перейшли до обговорення та підведення підсумків. Зокрема, методист відділу освіти Новопсковської РДА К. С. Донцова відмітила, що після семінару лишилися лише гарні враження і вона приємно здивована, як Г. І. Батуриній – завідувачу молодому, з невеликим досвідом вдалося провести його на такому високому рівні. Т. А. Біла подякувала за спланований, ретельно підготовлений і майстерно проведений захід та роздруковані методичні матеріали щодо організації трудового навчання в ДНЗ.

За лаштунками
Наступного дня трапилася нагода поспілкуватися з завідуючою ДНЗ «Теремок». Не втрималася від висловлення щирого захоплення від побаченого під час «Веселого ярмарку». Думаю, Ганні Івановні Батуріній, незважаючи, що очолює колектив усього кілька місяців, вдалося проявити свої здібності як керівника, котрий думає наперед, прагну підняти рівень авторитету дошкільного закладу якомога вище, налагодити тісні взаємини з батьками вихованців. Порадувало, що очільник такого немалого колективу (майже чотири десятки підлеглих), цінує працю кожного, згуртовує його у міцну команду. Наостанок Ганна Іванівна попрохала обов’язково відмітити, що підготовка до семінару відбувалася колективно. Не обійшлися без вправних рук слюсаря-електрика В. В. Ламкіна, праль Г. П. Литвинової, Н. В. Пойди, завгоспа Є. Ф. Ялецької. Допомагала порадами вихователь-методист Н. В. Недогонова, активну участь брала у підготовці старша медична сестра В. О. Хазанова. Музичне оформлення лягло на плечі талановитих музичних керівників С. В. Заколодної та В. В. Гаєвої.
Батькам великої втіху приносять виступи дітей під час свят. На пам'ять про їхнє дитинство залишаються фотознімки, відеофільми. Діти розвиваються в колективі розумово і фізично. На жаль, в деяких населених пунктах району діти позбавлені такого, бо дитячі садки там зачинені і навряд чи коли відкриються знову. Руйнувати завжди було легше, ніж відбудовувати. Та сподіватимемося на краще…
Н. КРИВОШЕЙ.

Категория: Образование | Просмотров: 1212 | Добавил: Nadejda | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *: